Bartolome/laatste week! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Julius en Hans - WaarBenJij.nu Bartolome/laatste week! - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Julius en Hans - WaarBenJij.nu

Bartolome/laatste week!

Door: Sjuul

Blijf op de hoogte en volg Julius en Hans

24 November 2009 | Ecuador, Galápagos

Hallo mensen, hier zijn we weer met hoogstwaarchijlijk ons laatste verhaaltje!
Helaas helaas ons laatste week is al volop aan de gang! Het zal een week worden met een hoop afscheid/verdriet/saamhorigheid/liefde/respect en Alcohol!
Als de statistieken kloppen hebben Hans en ik morgen ons laatste werkdag en hebben we donderdag en vrijdag vrij, maar hier weet je dat nooit!
Afgelopen zaterdag hebben nog een prachtig eiland bezocht namelijk Bartolome, 1 van de jongste eilanden op de Galapagos! Met een groepje van 4 mannen werden wij geacht om 7uur op de haven te staan waar we ons luxe jacht konden betreden, maar helaas geen jacht te bekennen. De kapitein had namelijk het idee om de avond ervoor naar de andere kant van het eiland te gaan om vanuit die plek de reis te beginnen. Dus na nog een uurtje in de bus waren we bij Canal Itabaca en werden we in een bootje naar ons schip gebracht. Het was een jacht die bestond uit 3 verdiepingen en was uitgerust met de meest luxe apparatuur! Wij als Nederlanders hadden natuurlijk binnen 10 minuten ons eigen deel van het schip afgebakend, namelijk het beste deel! We hadden unaniem besloten dat we dat wel degelijk verdiend hadden, dus daar lagen we voorop het schip, vol in de zon te genieten van Manta´s(roggen) die salto´s maakten, dolfijnen die voor het schip zwommen en een prachtig uitzicht! Na een 2uur genieten van de tocht kwamen we aan op Bartolome en zijn we eerst naar het hoogste punt gegaan om een verbazingwekkend uitzicht te zien. Het enige irritante van deze reis was dat een vrouw het nodig vond om alles te vragen, te herhalen, ruzie te maken met haar man over wie er gelijk had en ze vond het nodig om een half uur lang beenoefeningen te doen precies voor de plek waar wij lagen. Het was niet anders om allemaal maar mee te gaan doen!
Op het eiland Bartolome zijn een aantal films opgenomen, waaronder 1 van Kurt Russel die nooit is komen opdagen omdat ie t te warm vond om te acteren!
Vervolgens zijn we wat pinguins gaan spotten en verder dan 2 kwamen we niet, al hadden we er wel eentje die voor ons ging poseren. Vervolgens werden we ergens bij de rotsen gedropt om vervolgens naar het strand te snorkelen. Dit was de mooiste snorkeltour ooit...De meest prachtige vissen in hele grote groepen met allemaal verschillende kleuren! Zeesterren, haaien enz....
Na nog even op het strand te liggen hadden we nog een lunch op de boot en zijn we even wat later weer richting Santa Cruz gegaan.
Zondag zijn we voor de verandering naar het strand geweest. Het weer was heerlijk, alleen wat harde wind! Zijn gaan voetballen met wat mensen die bezig waren met een tour. Wij als Hollanders hebben ze even vies ingemaakt! Even later waren er een stuk of 10 jongeren en daar hebben we ook nog even mee gevoetbald, als je het tenminste voetballen kon noemen. Had was beter om de bal niet te hebben, want anders had je 2 benen in je rug, 2 op je schenen en zat het even tegen schopte je tegen een steen! Na weer wat nieuwe vrienden gemaakt te hebben door wat bodychecks uit te delen zijn we weer naar huis gegaan en was het weekend alweer voorbij!
Zaterdag vliegen we terug naar Quito en maandagavond naar Nederland, om daar dinsdagavond aan te komen!

Na 2 maanden hier in Zuid-amerika te hebben gezeten gaan we met een goed gevoel weer naar huis. Denkt u dat wij als mensen totaal verandert zijn dan heeft u het mis. Wij komen gewoon terug als die 2 ettertjes, alleen een stuk bruiner en met een levenservaring erbij!

We willen nog wel even de mensen bedanken die regelmatig een reactie op onze reis hebben gestuurd.
Die verhaaltjes zijn natuurlijk niet voor onzelf, maar om u een beeld te schetsen van ons bestaan!
Wel hadden we wat meer reacties verwacht, dus zijn we al een aantal dagen bezig een selectie te maken van de mensen waar je wel wat aan hebt!

Zien jullie weer in Nederland!
Dikke kus, ons

• 24 November 2009 - 23:45

Nynke:

Hey Jongens!
    Nog een weekje en dan zit het er op! Dus geniet nog even van jullie laatste week.. Leuk om de verhalen te lezen. Ik heb zelf ook een keer zo'n site bijgehouden en ik weet hoe frustrerend het kan zijn als mensen niet reageren! Maar ik weet zeker dat er meer mensen zijn die dit lezen dan dat jullie denken.. In iedergeval nog veel plezier deze laatste week! En doe ook deze week nog voorzichtig!!
    Veel liefs Nynke

• 25 November 2009 - 09:35

Marjan:

nou geniet nog maar van de dagen dat jullie er zijn .
    tot volgende week en doe rustig aan groetjes marjan

• 25 November 2009 - 10:43

Jolanda:

Hoi hoi,

dus de laatste dagen nog een beetje chillen en genieten van de mooie omgeving en temperatuur! lekker hoor. Leuk om te lezen!! tot over een weekje!!

• 25 November 2009 - 11:01

Ysbrand:

heey matties:D leuk verhaal, nou nog veel plezier deze week en geniet er nog even van, drink er even 1 op mij puur omdat het kan. nou tot volgende week dan talken we verder

dikke tut

• 25 November 2009 - 16:29

Julia:

Was weer een leuk verhaal jongens geniet nog maar van die laatste dagen. Hier regent het veel dus dat zal wel lekker tegenvallen als jullie thuiskomen! Maar dit kan niemand meer van je afnemen.
    Denk inderdaad dat er meerdere deze verhaaltjes lezen maar het is voor jullie leuk om wat reacties te horen, bij deze dan. Pas goed op jullie zelf deze laatste dagen en kom weer veilig thuis. Liefs madre

• 27 November 2009 - 08:53

Klaas:

Ik zet er nu alleen maar wat neer om door geaccepteerd te worden zodra jullie terug zijn.
    Verder waren de verhaaltjes wel erg leuk om te lezen en jaloers makend.
    De rust en tot volgende week.

• 28 November 2009 - 23:05

Ninjoo:

Lieve broertjeee, goed je nog ff op msn te hebben gesproken laatst, ben vet benieuwd naar de sterke verhalen en benieuwd wat je hebt meegesmokkeld! Beter een goede smokkelaar (die waarschijnlijk wat bij de douane moet inleveren), dan een slechte niks meenemer:D!! Tot snel, groetjes aan Hans --CiaoxNino

• 30 November 2009 - 15:03

J¤anne:

Mannen! Wederom alleen maar positieve verhalen en prachtige foto's. Goed om te horen en zien. Jullie zijn nu vast en zeker al druk bezig met de terugreis. Helaas voor jullie, maar ik vind het niet erg moet ik zeggen :-D
    Tot snel, X Joanne

Ps: Sjuul, dat korte koppie staat je goed! ;-)